آموزش زبان انگلیسی و کامپیوتر

وقتی چترت خداست بگذار ابر سرنوشت هر چقدر میخواهد ببارد ...

آموزش زبان انگلیسی و کامپیوتر

وقتی چترت خداست بگذار ابر سرنوشت هر چقدر میخواهد ببارد ...

آثار و برکات بی نظیر زیارت عاشورا

"  حسین(ع) شخصیتی است که خداوند ثواب زیارت قبر شش گوشه او را از زیارت خانه خودش بیشتر و افزونتر قرار داده است.

برای رسیدن به محبت و عشق و علاقه امام حسین(ع) نیز راههای گوناگون وجود دارد ولی راهی که سریعتر انسان می تواند بوسیله آن به بارگاه امام حسین(ع) راه یابد، و جزو شیفتگان و عشاق سیدالشهداء گردد، از طریق خواندن زیارت عاشورا و خصوصاٌ مداومت به خواندن این زیارت شریف می باشد.  

چه بسیار زیبا است که انسان در هر زوز صبح 5 دقیقه از وقت خود را برای سالار شهیدان و زیارت عاشورا قرار دهد. چه صبح و روز زیبائی خواهد بود روزی که با نام و یاد عزیز زهرا(س) شروع شود.

 مطمئن باشید که امام حسین(ع) جواب سلام شما را می دهد. فقط باید دلت را پاک کنی تا جواب سلام امام را بشنوی و یقین داشته باشید که جواب سلام را امام حسین(ع) می دهد، چون جواب سلام واجب است و امام معصوم محال است ترک واجب نماید. فقط باید گوش ما شنوا و لایق شنیدن جواب سلام ایشان باشد. 

فواید خواندن  زیارت عاشورا از دیدگاه ائمه:  

1- امام صادق‏علیه‏السلام فرمود: خداوند سوگند یاد کرده که زیارت زائری که این زیارت را تلاوت نماید را بپذیرد و نیازمندیهایش را برآورده سازد و او را از آتش جهنم برهاند و در بهشت برین جای دهد و همچنین حق شفاعت و دستگیری کردن از دیگران را به وی عطانماید.  

2-امام باقر ‏علیه‏السلام در ثواب این زیارت فرمودند:به تحقیق این دعا دعایی است که ملائکه آن را می‏خوانند و خداوند در قبال آن برای تو صد هزار هزار درجه می‏نویسد و مثل کسی خواهی بود که با امام حسین شهید شده باشد... و نوشته شود برای تو ثواب زیارت هر پیغمبری و رسولی و ثواب زیارت هر که زیارت کرده حسین‏علیه‏السلام را از روزی که شهید شده است.  

فضائل زیارت عاشورا (برگرفته از کتاب عاشورا و قیام امام حسین) : 

اوّل: ثواب دوازده هزار حج.
دوم : ثواب هزار هزار جهاد .
سوّم: ثواب دو هزار هزار عمره ; که همه آنها را با حضرت رسول (صلى الله علیه وآله)و ائمّه اطهار (علیهم السلام)بجا آورده باشد .
چهارم: ثواب مصیبت هر پیامبرى از اوّلین تا آخرین .
پنجم :ثواب مصیبت هر رسولى .
ششم: ثواب مصیبت هر وصیّى تا روز قیامت .
هقتم:ثواب مصیبت هر صدّیقى تا روز قیامت .
هشتم: ثواب هر شهیدى تا روز قیامت .
نهم: بلندى مقام او صد هزار هزار درجه .
دهم: نوشته شدن هزار هزار حسنه  

و...

رسیدن به خواسته ها و حوائج:

صفوان گوید: حضرت صادق (علیه السلام) به من فرمود:

ای صفوان! هرگاه تو را نزد خدای متعال حاجتی بود، پس زیارت کن اباعبدالله حسین (علیه السلام) را به این زیارت، در هر مکانی که هستی و بخوان دعای بعد از آن را و از پروردگارخویش حاجتت را بخواه، زیرا برآورده و مستجاب خواهد شد. خداوند متعال در وعده ای که به رسول خود داده، خلاف نفرموده است.

سفارش ولی عصرعجل الله تعالی فرجه:در حکایت تشرف جناب حاج سید احمد رشتی به خدمت حضرت ولی عصر - ارواحنا فداه در سفر حج، آن حضرت فرمود: «چرا شما عاشورا نمی خوانید؟! عاشورا عاشورا عاشورا!!» 

ای کاش هر روز زیارت عاشورا می خواندم:

عالم جلیل، شیخ عبدالهادی حائری مازندرانی از والد خود (حاجی ملا ابوالحسن) نقل کرده است که من حاج میرزا علی نقی طباطبائی را بعد از رحلتش در خواب دیدم، و به او گفتم: آیا آرزویی داری؟ گفت: یک آرزو دارم و آن این است که چرا در دنیا هر روز «زیارت عاشورا» نخواندم. رسم سید این بود که در تمام دهه اول محرم، زیارت عاشورا می خواند، ولی بعد از مرگ، افسوس می خورد که چرا در تمام ایام سال، موفق به این زیارت نبوده است.

مرحوم علامه امینی و زیارت عاشورا:

دکتر محمد هادی امینی- فرزند علامه- می نویسد: پس از گذشت چهار سال از فوت پدرم، در شب جمعه ای قبل از اذان صبح، پدرم را در خواب دیدم و او را بسیار شاداب خرسند یافتم. جلو رفته و پس از سلام و دست بوسی گفتم: پدر جان در آن جا چه عملی باعث سعادت و نجات شما گردید؟

پدرم گفت: چه می گویی؟

مجدادا عرض کردم: آقاجان! در آن جا که اقامت دارید، کدام عمل، موجب نجات شما شد؟ کتاب الغدیر یا سایر تالیفات؟ یا تاسیس و بنیاد کتابخانه امیرالمؤمنین (علیه السلام)؟

پدرم پاسخ داد: نمی دانم چه می گویی، قدری واضح تر و روشن تر بگو.

گفتم: آقا جان! شما اکنون از میان ما رخت بربسته اید و به جای دیگر منتقل شده اید در آن جا که هستید کدامین عمل، باعث نجات شما گردید؟ مرحوم علامه امینی، تاملی نمود و سپس فرمود: فقط زیارت اباعبدالله الحسین (علیه السلام). عرض کردم: شما می دانید اکنون روابط ایران و عراق تیره و راه کربلا، بسته است، برای زیارت چه کنیم؟

فرمود: در مجالس و محافلی که جهت عزاداری امام حسین (علیه السلام) بر پا می شود، شرکت کنید: ثواب زیارت امام حسین (علیه السلام) را به شما می دهند.

سپس فرمود: پسر جان! در گذشته بارها تو را یادآورشدم و اکنون نیز توصیه می کنم که «زیارت عاشورا» را به هیچ عنوان ترک مکن.

زیارت عاشورا را دائم بخوان و بر خودت وظیفه بدان. این زیارت، دارای آثار و برکات و فواید بسیاری است که موجب نجات و سعادت مندی تو در دنیا و آخرت می باشد، و امید دعا دارم.

فرزند مرحوم علامه امینی می نویسد: علامه امینی، با کثرت مشاغل و تالیفات و مطالعات، مواظبت کامل بر خواندن زیارت عاشورا داشت و سفارش به خواندن زیارت عاشورا می نمود و بدین جهت، خودم سی سال است بر خواندن زیارت عاشورا، موفق می باشم.

 نعمت دنیا و غفلت از زیارت عاشورا:

آقای سید علی موحد ابطحی اصفهانی نقل می کند که در ماه صفر 1409 ه.ق به شیراز رفتم. میزبان من- آقای حاج مسیح - می گفت: سی سال است که به طور مرتب، زیارت عاشورا می خوانم و دختری دارم که شوهرش سید است و در دزفول زندگی می کند. چندی قبل، توسط نامه، درخواست کرده بود که در صورت امکان، منزلی برای آنها در شیراز تهیه کنم و ما هرچه فعالیت کردیم وسیله اش فراهم نمی شد. خیلی متاثر بودم که اینها از ما تقاضایی کرده اند و نتوانستم برآورده کنم . تا اینکه در روز تولد امام هشتم، حضرت رضا (علیه السلام) در جلسه توسلی شرکت کردم و در حال گریه، حاجتم را عرضه داشتم.

چند روز بعد، خواهرم آمد و گفت: در عالم رویا، آقای بزرگواری را دیدم که زمین هایی را تفکیک می کرد و قطعه ای از آن زمین ها را هم برای شما در نظر گرفت. بعد از مدتی، قطعه ای زمین به مبلغی ناچیز به ما واگذار شد و مشغول ساختمان سازی شدیم. چند روز گذشت و بر اثر مشاغل زیاد، نتوانستم زیارت عاشورای هر روزه را بخوانم. روزی اول صبح، دخترم از دزفول تلفن زد و گفت:

پدر! زیارت عاشورا را ترک کرده ای؟ گفتم: چطور؟ گفت: خواب دیدم حضرت امام حسین (علیه السلام) در صحن و سرایی بسیار مجلل حضور دارند و در اطراف ایشان شخصیت ها و بزرگانی به چشم می خورند. پرسیدم این ها کیستند؟ جواب دادند: این هاعلاقمندان به اباعبدالله الحسین (علیه السلام) هستند. من درهمان عالم خواب، در بین آنها جستجو کردم که شما را پیدا کنم، ولی شما را ندیدم! گفتم: پدرم به امام حسین (علیه السلام) خیلی علاقه دارد و مداومت به زیارت عاشورا دارد. چرا در بین این ها نیست؟

 جواب دادند: چند روز است که سراغ ما نیامده، ان شاء الله بازخواهد آمد.

روشی آسان برای خواندن زیارت عاشورا:

مولا شریف شیروانی به سند خود از امام دهم، علی بن محمد هادی (علیه السلام) نقل می کند: کسی که زیارت عاشورا بخواند و هنگامی که به عبارت لعن رسید یک مرتبه بگوید: «اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک. اللهم العن العصابة التی جاهدت الحسین و شایعت و بایعت و تابعت علی قتله» و صد مرتبه بگوید: «اللهم العنهم جمیعا».

و عبارت سلام را نیز این گونه بگوید:

«السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک علیک منی سلام الله ابدا ما بقیت و بقی اللیل و النهار، و لا جعله الله آخر العهد منی لزیارتکم» و صد مرتبه بگوید «السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین» مثل آن است که تمام صد لعن و صد سلام را از اول تا به آخر خوانده باشد. 

انشاءالله خداوند توفیق خواندن روزانه زیارت عاشورت رو به همه بده

نظرات 8 + ارسال نظر
dr.effat یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:42 ب.ظ

فضائل زیارت عاشورا:
اوّل: ثواب دوازده هزار حج.
دوم : ثواب هزار هزار جهاد .
سوّم: ثواب دو هزار هزار عمره ; که همه آنها را با حضرت رسول (صلى الله علیه وآله)و ائمّه اطهار (علیهم السلام)بجا آورده باشد .
چهارم: ثواب مصیبت هر پیامبرى از اوّلین تا آخرین .
پنجم :ثواب مصیبت هر رسولى .
ششم: ثواب مصیبت هر وصیّى تا روز قیامت .
هقتم:ثواب مصیبت هر صدّیقى تا روز قیامت .
هشتم: ثواب هر شهیدى تا روز قیامت .
نهم: بلندى مقام او صد هزار هزار درجه .
دهم: نوشته شدن هزار هزار حسنه .
و خیلی چیزای دیگه....
.............
خواستم یه پیشنهاد بدم
یه پست بزاریم واسه قرائت قرآن یا دعا و یا هر زیارت دیگه که خودت صلاح میدونی
ظرح ختم ماهانه یا واسه دعاها روزانه بزاریم.....
یه ثوابی هم میزنیم تو بدن.......
.......
راستی یه شبکه جهانی امام حسین راه اندازی شده این آدرسشه....
www.imamhussein.tv

سلام عزیزم
فضایل خوبی رو بیان کردی لطفا منبعش رو بگو
خیلی پیشنهاد خوبیه ولی کاش ادرس وبلاگ رو به افراد بیشتری از دوستان و فامیل بدید که بشه طرح ختم ماهانه گذاشت
آره اون شبکه رو دیدم آدم اشکش در میاد!

DR.ESH دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:31 ق.ظ

سلام ...خوبی؟
از تو کتاب عاشورا و قیام امام حسین ص۷۹
*********************************
شما پستش رو بزار تو وبلاگ بعد براش یه تاریخی رو بزن و بگو که هرکس میخواد ثبت نام کنه با دادن یه نظر اعلام کنه
منم به دوست و آشناهام میگم .....ببینیم چی میشه....
کاش میشد تا قبل ماه رمضون یه کاری کرد.....
************************
راستی طلوع جون من هر وقت وبلاگ شما رو باز میکنم از اون وقت که این تم جدید رو گداشتین فقط یه بار تمو برام اجرا کرد دیگه هر وقت اومدم یه صفحه خاکستری ساده بوده.... انتی ویروسمم فعال میشه...
نمیدونم مشکل چیه
فقط واسه وبلاگ شما اینطوریه.....
**************************
به امید موفقیت

سلام دکتر جون
ممنون از ذکر منبع
****************
الان ختم صلوات روزانه به نیت اموات گذاشتم
ختم قرآن منظورته؟ به چه صورت باشه سوره به سوره یا...؟؟؟
***************
الان تم رو عوض کردم اگه هنوز مشکل داشت حتما بگو گلم
***************
U TOO MY DEAR

ایران دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:42 ب.ظ

آفرین ، حالا شدی دختر خوب

[ بدون نام ] سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:52 ق.ظ

سلام
مرسی الان دیگه مشکل ندارم خوب شد
.............
مثلا اعلام میکنیم که امروز حزب چند یا اگه حزب زیاده ایه فلان تا فلان...
همه با هم دسته جمی تو ۲ سه ماه کلی ختم داشتیم
ثوابشم برا اموات و البته امام مهدی(عج)

سلام
خیلی خوبه باشه انشاءالله طرح رو عملی میکنیم

سارا سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:48 ب.ظ

سلهم عزیزان من برای ختم قران چوری میشه کدش و انتخاب کرد

سلام سارا جونم
کافیه مثل الان که نظر دادی عمل کنی و وی متن نظرت کد کنار حزب رو انتخاب کنی(از ۱ تا ۱۲۰) که برای حفظ ترتیب خوندن حزب ها من یه لیست توی همون صفحه (زیر جدول) قرار دادم که حزب هایی که تا حالا خونده شده نوشته شدن که حزب تکراری خونده نشه
هنوز خوندن شروع نشده بسم ا...

یاسمین چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:28 ب.ظ http://yasaman1350.blogfa.com

مرسی از حضورت و محبت ت انشالاه به آرزوت میرسی

ایشالااااا منم از شما ممنونم که تشریف اوردید

الهه چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:52 ب.ظ http://elahe11014.blogfa.com

من کربلا میخوام

سلام الهه جون گل گلاب!!!
ایشالا که امام حسین(ع) هرچه زودتربه اتفاق خانواده زیرتشو نصیبتون کنه

امیر حسین یکشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:44 ق.ظ http:// goo gle

[:S02

8:] من خودم اشپز هستم و از روز عاشورا خیلی ثواب کرفتم

سلام
ممنون که به وبلاگ ما اومدی
امام حسین پشت و پناهت باشه همیشه...
التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد