آموزش زبان انگلیسی و کامپیوتر

وقتی چترت خداست بگذار ابر سرنوشت هر چقدر میخواهد ببارد ...

آموزش زبان انگلیسی و کامپیوتر

وقتی چترت خداست بگذار ابر سرنوشت هر چقدر میخواهد ببارد ...

فرازهایی از دعای زیبای کمیل

 دعای کمیل از حضرت خضر سلام الله‌علیه می‌باشد که حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام آن را به جناب کمیل تعلیم فرموده‌اند وبه نقل علامه مجلسی این دعا در شبهای نیمه شعبان و هر شب جمعه برای کفایت از شر دشمنان و گشایش باب رزق و آمرزش گناهان خوانده می‌شود. 

فرازهای زیبایی از دعای کمیل   

*** اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُغَیِّرُ النِّعَمَ ***
خدایا ببخش آن گناهانى را که در نعمتت را به روى من می ‏بندد.   

  

*** اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ سُؤَالَ خَاضِعٍ مُتَذَلِّلٍ خَاشِعٍ أَنْ تُسَامِحَنِی وَ تَرْحَمَنِی وَ تَجْعَلَنِی بِقِسْمِکَ رَاضِیاً قَانِعاً وَ فِی جَمِیعِ الْأَحْوَالِ مُتَوَاضِعاً *** 
خدایا از تو مسئلت می‏کنم با سؤالى از روى خضوع و ذلت و خشوع که کار بر من آسان گیرى و به حالم ترحم کنى و مرا به قسمت مقدر خود خوشنود و قانع سازى
 و در هر حال مرا متواضع گردانى   


*** اللَّهُمَّ عَظُمَ بَلاَئِی وَ أَفْرَطَ بِی سُوءُ حَالِی، وَ قَصُرَتْ بِی أَعْمَالِی، وَ قَعَدَتْ بِی أَغْلاَلِی، وَ حَبَسَنِی عَنْ نَفْعِی بُعْدُ أَمَلِی، وَ خَدَعَتْنِی الدُّنْیَا بِغُرُورِهَا وَ نَفْسِی بِجِنَایَتِهَا وَ مِطَالِی *** 

اى خدا غمى بزرگ در دل دارم و حالى بسیار ناخوش و اعمالى نارسا و زنجیرهاى علایق مرا در بند کشیده و آرزوهاى دور و دراز دنیوى از هر سودى مرا باز داشته 
و دنیا به خدعه و غرور و نفس به جنایت مرا فریب داده است. 

 

 *** یَا سَرِیعَ الرِّضَا اغْفِرْ لِمَنْ لاَ یَمْلِکُ إِلاَّ الدُّعَاءَ *** 
اى که از بندگانت بسیار زود راضى میشوى
 ببخش بر بنده ‏اى که بجز دعا و تضرع بدرگاهت مالک چیزى نیست
 

    

*** ارْحَمْ مَنْ رَأْسُ مَالِهِ الرَّجَاءُ وَ سِلاَحُهُ الْبُکَاءُ ***
ترحم کن به کسى که سرمایه ‏اش امید به توست 
 و سلاحش گریه است.   
   

حضرت علی (ع) خطاب به کمیل می فرمایند: ای کمیل هنگامى که این دعا را حفظ کردى خدا را در هر شب جمعه، یا در هر ماه یک شب، یا یک بار در سال یا حداقل یک بار در طول عمرت، با آن بخوان، که خدا تو را یارى و کفایت مى‏کند و تو را روزى مى‏دهد، و از آمرزش او برخوردار مى‏شوى. 

  

مهربونم دوست دارم 

همون وقتایی که نگاهت رو حس میکنم ...
همون وقتایی که صدامو میشنوی ...
همون وقتایی که خواسته هامو براورده میکنی ...
همون وقتایی که با خنده هام میخندی و گریه که میکنم باهام اشک میریزی...
همون وقتایی که چیزی رو که میخوام بهم نمیدی ولی از اون بهترشو برام کنار میذاری ...
دوست داشتن تو یه نعمته به حق مهربونیات این نعمتو به همه ی بنده هات بچشون .

دعایی بعد از هر نماز برای ورود به بهشت که دوست خوبمون Dr.e.sh این دعا رو یادآور شدند:


شیبه هذیل خدمت رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) آمد و گفت:مرا کلامی تعلیم فرماییدکه خدا مرا به آن منفعت دهد و سهل باشد.فرمود:در پایان هر نماز دستها را به دعا بردار و بگو:   

اللّهُمَّ اهدِنی مِن عِندَک وَ اَفِض عَلیَّ مِن فَضلِکَ وَ النشُر عَلیَّ مِن رَحمَتِکَ وَ انزِل عَلیَّ مِن بَرَکاتِکَ.

بعد رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند:آگاه باش اگر با آن روز قیامت آید و آن را عمدا ترک نکرده باشد خدا برایش هشت در بهشت را باز نماید و او مخیر است از هر در که خواهد داخل شود.


نظرات 6 + ارسال نظر
dr.e.sh جمعه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:04 ق.ظ

hi
hamishe avalin nafari k vase mataleb jadid comment mizare manam
bkhoda poro nistam,tanha sargarmim ine k biam inja bebinam matlab jadid gozashtin ya na
movafaqo sarboland bashi tolo jon
inam ye doa baray tolo &angel va tamam bachehaee k mian to in web...

دعای بعد از هر نماز که انسان را وارد بهشت می‌کند

اللّهُمَّ اهْدِنی مِنْ عّنْدَکَ وَ اَفِضْ عَلَیَّ مِنْ فَضْلِکَ وَ انْشُرْ مِنْ رَحْمَتِکَ وَ اَنْزِلْ عَلَیَّ مِنْ بَرَکاتَکَ.

سلام دکتر جون عزیزم
شما به ما لطف دارید تو نبودی باید وبو جمع میکردیم
راستی ایندفه درباره قالب نظر ندادی مگه مورد پسندت نبود ؟
دعای خوبی رو ذکر کردی این دعا رو مینا دختر داییم سال ها پیش یادم داده بود مرسی بابت یادآوری حتما تو وب می ذارم

مریم ارشد91 جمعه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:05 ق.ظ

سلام عزیزم
من خیلی باایمان نیستم اما از همه ی دعا خیلی به دعای کمیل و جوشن کبیرعلاقه دارم...بخصوص دعای کمیل
دوران کاردانی تااونجا ک میتونستم هرهفته میخوندمش اما چندساله خیلی به ندرت میخونم...
واقعا کسی پیدا نمیشه ک معنی این دعا رو بخونه و عاشق و شیفته ش نشه...همش زیباس و حرفای دل ما!!!
خداشاهده وقتی خیلی دلم ازاین دنیا سیر میشه و دلتنگ میشم گوش دادن به دعای کمیل و گریه کردن باهاش بار غممو سبک سبک میکنه...
اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تَحبسُ الدُعا...ببخش همه ی اون گناهانی رو ک باعث میشن دعاهای من مستجاب نشه و خدای مهربونم صدای منو نشنوه و به حرفام گوش نده...
ممنون بابت این پست بسیار بسیار زیبات

سلام مریم گلی عزیزم
منم خیلی متن دعاها رو دوست دارم دعای کمیل جزء دعاهایی که خیلی به دل می شینه
من بخشی از ساعات آخر شب رو مخصوص دعا کردنم گذاشتم نمی دونم چرا احساس میکنم شب به خدا نزدیکترم

مریم ارشد91 جمعه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:15 ق.ظ

راستی عزیزم لینک دانلود یه سخنرانی تو وبم گذاشتم حتما دانلودش کن گوش بده...در مورد آقا صاحب الزمانه...(حجمش زیاد نیس)
التماس دعا

دستت درد نکنه چشم حتما دانلود میکنم
محتاجیم به دعا

[ بدون نام ] جمعه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:18 ب.ظ

qaleb web hamishe qashange chon ye ziba entekhabesh mikone in yeki ham mesl baqiee alie...
etefaqan vaqti omadam to web didam qaleb jadido yad in oftadam:دوست داشتن مثل پروانه است

یه پروانه را با دستات می گیری.
بدش می خوای ببینی زنده هست؟
انگشتاتو باز کنی ....
فرار میکنه.
محکم بگیری....می میره.
دوست داشتن هم یه چیزی مثل پروانه هست....
baray angel azizam:
دوستی نیز گلی ست
مثل نیلوفر ناز
شاخه ترد ظریفی دارد
بیگمان سنگدل است آنکه روا میدارد
جان این شاخه نازک را دانسته
بیازارد!
doseton daram

خوشحالم کردی دوباره. عزیزم چشات قشنگه
پروانه که زیباست ... اما ... ماندنی نیست و به نظر من کسی مالک پروانه ها نیست

و پروانه هایی که بعضی قاب می کنند تا برای همیشه داشته باشند ... پروانه نیست

فقط شکل رویای پروازی ست که پرپر شده ...
ما هم دوستت داریم دکتر جون

مریم ارشد91 شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:54 ب.ظ

سلام
خوبی؟
خیلی دلم گرفته طلوع...
با بچه ها هماهنگ میکنم یه روز بریم یونی همو ببینیم...اوکی؟
دلم واست تنگ شده خانمییییییییییییییییییی

سلام عزیزم
آدما بعضی موقعا دلشون میگیره کاریشم نمیشه کرد! ایشالا که همیشه شاد ببینمت سعی کن تو جمع باشی اینطوری کمتر غصه میاد سراغت...
عزیزم منم دلم برات تنگ شده منم مشتاق دیدارتم
قبل اومدنت هماهنگ کن که پروژه های کاریم رو لغو کنم

سارا چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:49 ق.ظ

سلام به همه بچه های خوب مخصوصا انجل و طلوع جون خودم من سارام .راستی منم این دعا رو خیلی وقته میخونم.

سلام سارا جون عزیزم مرسی که تشریف اوردی
ایشالا با خوندن این دعا و درست کردن اعمالمون همگی با هم تو بهشتیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد