آموزش زبان انگلیسی و کامپیوتر

وقتی چترت خداست بگذار ابر سرنوشت هر چقدر میخواهد ببارد ...

آموزش زبان انگلیسی و کامپیوتر

وقتی چترت خداست بگذار ابر سرنوشت هر چقدر میخواهد ببارد ...

شفاعت حضرت زهرا(س) در محشر و برکات تسبیح آن حضرت

 شفاعت حضرت زهرا(س):

 مسأله شفاعت، چیزی است که ریشه‏ی قرآنی و حدیثی داشته و ضرورت مذهب به حساب می‏آید. بنابراین، یکی از شفعای روز قیامت- آن هم در حد وسیع- حضرت فاطمه‏ی زهرا علیهاالسلام می‏باشد که در اینجا توجه شما را به مضمون دو حدیث که از طریق حضرت سلمان و جابر جعفی آمده است جلب می‏کنم:  
روزی سلمان به پیامبر صلی اللَّه علیه و آله خدا گفت: ای مولای من! تو را سوگند به خدا، از عظمت فاطمه علیه‏السلام در روز قیامت تعریفی بفرمایید.  

 پیامبر خدا صلی اللَّه علیه و آله با تبسم رو به سلمان کرد و فرمود: سوگند به آن آفریدگاری که جانم در دست اوست، فاطمه علیهاالسلام را در آن روز بر ناقه‏ای از ناقه‏های بهشت سوار می‏کنند، جبرئیل و میکائیل به ترتیب از راست و چپ او حرکت می‏نمایند. امیرالمؤمنین پیشاپیش و حسن و حسین از پشت سر، وی را همراهی می‏کنند، تا بدین طریق فاطمه علیهاالسلام از پل‏صراط می‏گذرد و پس از گفتگوهای زیاد، آنگاه خطاب می‏رسد: فاطمه! هرچه می‏خواهی بخواه. دخترم عرض می‏کند:  
بار الهی! از تو می‏خواهم علاقه‏مندان خود و فرزندانم حسن و حسین را در آتش مسوزان. خطاب می‏رسد: یا فاطمه! سوگند به عزت و جلالم، دو هزار سال پیش از خلق آسمانها و زمین، بر خودم لازم کرده‏ام که این حاجت تو را برآورم .  

 جابر جعفی نیز به حضور امام باقر علیه‏السلام رسیده، عرض کرد: فدایت شوم، حدیثی در مورد فاطمه علیهاالسلام بفرمایید، که با نقل آن، شیعیان را خوشحال کنم.
حضرت فرمودند: در روز رستاخیز منابری از نور برای پیامبران نصب می‏گردد، که منبر رسول خدا از همه مجلل‏تر است و همچنین منبرهایی برای اوصیا در نظر می‏گیرند که جایگاه علی علیه‏السلام از همه بالاتر می‏باشد آنگاه نوبت به فرزندان انبیا می‏رسد که مقام حسن و حسین علیهماالسلام بس منیع‏تر است. سپس نوبت فاطمه علیهاالسلام فرامی‏رسد و او را با تجلیل و شکوه بی‏نظیر به محشر آورند و کنار در بهشت قرار می‏گیرد، ولی داخل آن نمی‏شود و می‏گوید: خدایا! از تو مسالت می‏دارم که مقام مرا در همچو روزی برای اهل محشر معلوم کنی.
از جانب خدا ندا می‏رسد: ای دختر پیامبر! برگرد به سوی اهل محشر و هر که را از علاقه‏مندان خود یافتی شفاعت کن.  
امام باقر علیه‏السلام می‏فرمایند: به خدا سوگند، فاطمه علیهاالسلام شیعیان خویش را یکی پس از دیگری انتخاب نموده و داخل بهشت می‏نماید، همان طوری که پرنده‏ها دانه‏ها را برمی گزینند، و سپس شیعه‏های آن حضرت نیز، خود شفاعت نموده و علاقه‏مندان فاطمه علیهاالسلام را به بهشت داخل می‏کنند...   

انشاءالله حضرت زهرا سلام الله علیها شافی همه ی ما بشن صلوات... 


خدایا... 

خدایا به سوز دل مولا علی (ع) 

              و به پهلوی بشکسته ی زهرای مرضیه(س) 

                       قَسمت می دهیم که فرج منتقم شان را برسانی .. آمین 


 آثار و برکات تسبیح حضرت زهرا(س):

تسبیح حضرت فاطمه (س) در عین سادگی (34 مرتبه الله اکبر، 33 مرتبه الحمدالله و 33 مرتبه سبحان الله) از فضایل، آثار و برکات عدیده ای برخوردار می باشد به نحوی که پیامبر اکرم (ص) وقتی می خواهند آن را به دخت گرامی اش تعلیم دهند می فرمایند: چیزی را به تو عطا و تعلیم می کنم که از دنیا و هر آنچه در آن است ، بهتر می باشد. تسبیح حضرت زهرا علیهاالسلام از آثار و برکات بسیارى برخورداراست که از جمله‏ى آنها:

نجات از شقاوت :

امام صادق علیه‏السلام در این رابطه مى‏فرماید: اى اباهارون! ما بچه‏هاى خود را همانطور که به نماز امر مى‏کنیم به تسبیح حضرت فاطمه علیهاالسلام نیز امر مى‏کنیم. تو نیز بر آن مداومت کن، زیرا هرگز به شقاوت نیفتاده است بنده‏اى که بر آن مداومت نموده است.

دورى شیطان و خشنودى خدا :

امام باقر علیه‏السلام مى‏فرماید:هرکس تسبیح حضرت فاطمه علیهاالسلام را بجا آورد و پس از آن استغفار کند، موردمغفرت قرار مى‏گیرد، و آن تسبیح به زبان صداست، و در میزان (اعمال) هزار(ثواب) دارد، و شیطان را دور کرده، و خداى رحمان را خشنود و راضى مى‏نماید. و همچنین از  امام صادق علیه‏السلام منقول است: که چون آدمى در جاى خواب خود مى‏خوابد، فرشته‏ى بزرگوارى و شیطان متمردى به سوى او مى‏آیند، پس فرشته به او مى‏گوید: روز خود را به خیر ختم کن و شبرا با خیر افتتاح کن، و شیطان مى‏گوید: روز خود را با گناه ختم کن و شب رابا گناه افتتاح کن. اگر اطاعت فرشته کرد و تسبیح حضرت زهرا علیهاالسلام رادر وقت خواب خواند، فرشته آن شیطان را مى‏راند و از او دور مى‏کند، و اورا تا هنگام بیدارى محافظت مى‏کند، پس باز شیطان مى‏آید و او را امر به گناه مى‏کند و ملک او را به خیر امر مى‏کند. اگر از فرشته اطاعت کرد وتسبیح آن حضرت را گفت آن فرشته، شیطان را از او دور مى‏کند و حق تعالى عبادت تمام آن شب را در نامه‏ى عملش مى‏نویسد.

شفاى کم‏شنوایى و درد جسمانى:

تسبیح حضرت فاطمه علیهاالسلام بنا بر شواهد روایى و تاریخى در بعضى موارد بربیماری هاى جسمى نیز مؤثر بوده و باعث درمان بیمارى گوش شده است.

برائت از دوزخ و نفاق:

رسول گرامى اسلام فرموده است: هرکسذکر خداى عزوجل را بسیار کند خداوند او را دوست دارد، و هر که ذکر خدا رابسیار کند براى او دو برائت (منشور آزادى) نوشته شود: یکى برائت از آتش جهنم، و دیگرى برائت از نفاق و دورویى. لذا تسبیح صدیقه‏ى طاهره اگر با شرائطش انجام پذیرد، موجب برائت از دوزخ و نفاق مى‏گردد.

غفران الهى:

امام صادق علیه‏السلام مى‏فرماید:هرکس تسبیح حضرت فاطمه‏ى زهرا علیهاالسلام را قبل از اینکه وضع خود را بعد ازنمار واجب عوض کند، بجا آورد، خداى متعال او را مشمول مغفرت خودمى‏گرداند.

نظرات 2 + ارسال نظر
مریم ارشد91 چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:01 ق.ظ

سلام عزیزم
دستت درد نکنه شب شهادتی با این مطلب قشنگت...ایشالا حاجتت رو بگیری و ماه دیگه این موقع خونتون جشن قبولیتو بگیری
ایشالا هرچی تو دل مهربونت هست بحق خانم فاطمه زهرا هرچه زودتر برآورده به خیر شه
......
اللهم عجل لولیک الفرج....آمین

سلام مریم گلی خودم
خواهش میکنم .انشــــــــــــــــاءالله...
تو دعاهام فراموشت نمی کنم تو هم به یادمون باش

مریم ارشد91 چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:02 ق.ظ

مخصوص مخصوص شب شهادت بانوی دو عالم خانم فاطمه ی زهرا رو به تو دست عزیزم و آنجل خانم گل و بقیه دوستان وب تسلیت عرض میکنم
التماس دعای فراوان...
یاعلی

منم به شما و سایر دوستان شهادت مادر امتمون رو تسلیت میگم انشاءالله بانو زهرا(س) دستگیر همگی در این دنیا و آخرت باشن
چشم ...محتاجیم به دعا
منم التماس دعا از شما و سایر خوانندگان وب دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد